تاریخ انتشار: ۰۶:۵۶ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

انتقاد «همشهری» از منتقدان پزشکیان! | وارونه سازی حقیقت در نیویورک

روزنامه همشهری با اشاره به مواضع ضدصهیونیستی پزشکیان در جریان سفر آمریکا و قبل از آن، نوشت: روایت سازان می‌کوشند تلاش‌های دیپلماتیک پزشکیان برای اجماع سازی علیه صهیونیست‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.

انتقاد «همشهری» از منتقدان پزشکیان! | وارونه سازی حقیقت در نیویورک

رویداد ۲۴| شاید باورتان نشود، اما روزنامه همشهری هم در شماره امروز برخودی منطقی و حرفه‌ای با حاشیه‌های ایجاد شده حول محور سخنان پزشکیان درباره اسرائیل، داشته است.
این روزنامه با درنظر گرفتن پس و پیش آن جمله جنجال‌آفرین، همچنین دیگر سخنان و مواضع رئیس جمهور نوشته: «روایت سازان می‌کوشند تلاش‌های دیپلماتیک پزشکیان برای اجماع سازی علیه صهیونیست‌ها را تحت تاثیر قرار دهند». این روزنامه البته مشخص نمی‌کند انتقادش به روایت سازان در رسانه‌های خارجی است یا حاشیه‌سازان در رسانه‌های داخلی و منتقد دولت. روزنامه همشهری ترجیح داده اصل حرف را بزند لذا یک اینفوگرافی از مواضع ضدصهیونیستی پزشکیان در مجامع داخلی و خارجی و همین سفر آمریکا تهیه کرده است.
«همشهری» با اشاره به نقل قولی بلومبرگ از پزشکیان منتشر شده و خبرسازی‌ها با اتکا به آن، نوشت: «پزشکیان در نشست با مدیران و خبرنگاران ارشد رسانه‌های آمریکایی به‌صراحت از نسل‌کشی رژیم‌صهیونیستی انتقاد و تأکید کرد که ترور شهید هنیه قطعا بدون‌پاسخ نخواهند ماند، اما آن‌ها کوشیدند با انتشار یک نقل‌قول با این مضمون که «ما آماده‌ایم تمام سلاح‌های خود را کنار بگذاریم، به شرطی که اسرائیل نیز آماده چنین کاری باشد»، مواضع قاطع و ضدصهیونیستی رئیس‌جمهور ایران را تحت‌تأثیر قرار دهند.
روایت‌سازی‌ها علیه رئیس‌جمهور ایران در شرایطی است که پزشکیان چه در جریان سفر به نیویورک و چه از ابتدای آغاز فعالیت‌های خود به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران با اتخاذ مواضع قاطع ضدصهیونیستی، نشان داده رویکرد دولت چهاردهم استمرار حمایت از محورمقاومت و دفاع از حقانیت ملت مظلوم فلسطین است. براین اساس هم بود که مواضع ضدصهیونیستی پزشکیان در حاشیه برگزاری مجمع‌عمومی سازمان‌ملل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است.»
این روزنامه که اتفاقا به طور معمول از رسانه‌های حامی دولت نیست، تاکید کرد: «محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و جنایات اخیر در لبنان و همچنین لزوم اجماع‌جهانی برای متوقف کردن ماشین کشتار این رژیم در منطقه از اصلی‌ترین محور‌های سخنان پزشکیان در حاشیه مجمع‌عمومی سازمان‌ملل بوده است».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
سوژه‌های روز